Vitajte v členskej sekcii

Tento kurz obsahuje 20 videí

  Trvanie kurzu: 45minút

  Časť 5

  Lekcia 14.

Lekcia 14-Hlavový hlas

Vysvetlenie.

Mnoho spevákov má predstavu, že aby mohli  spievať vysoké  silné tóny, musia zostať v hrudnom hlase a stále viac a viac tlačiť, aby sa vyhli preskočeniu do falzetu. Tento typ spevu je bohužiaľ častým dôvodom hlasového vypätia a v konečnom dôsledku poškodenia hlasu. Tlačiť hrudný  hlas do výšok nie je naozaj spev, ale krik.

Na chvíľu pouvažujte nad najnižšou strunou na gitare. Struna je hrubá a  vzhľadom na to je ladená do nízkych tónov. Pokus o naladenie oveľa vyššie, ako je jej optimálna výška, praskne  strunu a môže poškodiť  zvyšok gitary.

Podobne je to aj s hlasivkami. Na najnižšie  spievané tóny musia byť hlasivky  hrubé . Aby sa zvýšila výška tónu, je nevyhnutné, aby sa hlasivky  stenšili, čím sa umožnía rýchlejšie vybrácie a to je podmienka pre dosiahnutie vyšších tónov, tóny posúvame do hlavy, kde ich zosilujeme preto voláme túto rezonanciu hlavovú. Tóny posúvame tlakom vzduchu pomocou bránice.

Čím vyššie  tóny spievame tým viacej nám rezonuje tón v hlave.

 


Aký je rozdiel medzi Hlavovým hlasom a Falsetom?


Na dosiahnutie Hlavový hlasu,alebo Hlavovej rezonancie musíme mať spojené hlasivky.

Hlavový hlas sa dá ovládať-to znamená, že sa dá zosilovať a stišovať.

  

Hlavový hlas.

Falset.

Falset-halsivky sú rozpojené -hlas sa nedá ovládať,stišovať,alebo zosilovať.

Naučiť sa prejsť z  hrudného hlasu  do hlavového hlasu hlavy vyžaduje čas, trpezlivosť a cvičenie, ale je to nevyhnutné pre každého seriózného speváka, ktorý sa plánuje spevom živiť.

Úlohy z lekcie

Prečítal som si informácie o Hlavovom hlase.
Viem čo je hlavový hlas a načo ho potrebujem používať.

Máš nejasnosti, alebo otázky?

Napíš nám na: vyukaspevu1@gmail.com

alebo nám zavolaj na: +421 907 196254

Tvoj lektor spevu-Eva Bitto